خدمات اکتیو شرکت روماک ارتباط پایدار

خدمات اکتیو شامل پیکربندی تجهیزات سخت افزاری جهت برقراری ارتباط تجهیزات با یکدیگر است که طبیعتا هر سازمانی برای استفاده از سرویس های IT نیاز به راه اندازی، پیکربندی و نگهداری آن ها دارد.

 مجازی سازی :

یکی از بهترین راه کارهای افزایش بهره وری و بهینه سازی تجهیزات سخت افزاری، مجازی سازی می باشد. به شبیه سازی یک پلتفرم سخت افزاری (مانند سرور و استوریج و….) در قالب نرم افزاری، مجازی سازی گفته می شود و در واقع با استفاده از مجازی سازی، عملکردها از سخت افزار مستقل می شود.

راه کار های مجازی سازی پلتفرم ها را قادر می سازد که از قابلیت ها و دستگاه های مجازی مختلفی پشتیبانی کند. این امر موجب انعطاف پذیری در شبکه و صرفه جویی در هزینه‌ها می شود.

    استوریج :

یک سرور ذخیره سازی است که بر روی شبکه ها قرار می گیرد که دلیل نصب آن به صورت جداگانه این است که در برخی شبکه ها حجم ذخیره سازی و بازیابی اطلاعات بسیار بالا است، به همین دلیل توصیه استفاده از استوریج یک امر ضروری به شمار می رود.

مزایای استفاده از استوریج:

  • افزایش حجم ذخیره سازی داده
  • افزایش سرعت بازیابی داده ها
  • افزایش تعداد کاربرانی که می توانند در آن واحد به یک مخزن اطلاعات دسترسی پیدا کنند
  • افزایش ایمنی اطلاعات ذخیره شده
  • افزایش سرعت بانک های آطلاعاتی
  • امکان توسعه نامحدود فضای ذخیره سازی در شبکه
  • و…

رهکار های بکاپ:

بدون شک یکی از مهمترین مسائل در سازمان هایی که از سرویس های IT استفاده می کنند حفظ و نگهداری اطلاعات با ارزش سازمان و داشتن نقشه ای بابت بازگشت اطلاعات در صورت ایجاد بحران و خرابی در سرویس های IT می باشد. این در حالی است که در بسیاری از مراکز، یا چنین دانشی وجود ندارد و یا اینکه به صورت مناسب پیاده سازی نشده است که باعث هدر رفت منابع زیادی می شود.

سرویس

 تقریبا تمام سرویس هایی که در ویندوز قابل راه اندازی هستند به روشی دیگر در لینوکس نیز راه اندازی میشوند .

سرویس های مایکروسافتی:

تصور شبکه های کامپیوتری بدون مایکروسافت مشکل است. یکی از پر کاربرد ترین محصولات مایکروسافت، ویندوز سرور است که بسیاری از فعالیت ها با استفاده از آن آسان تر می شود.

سرویس های مایکروسافت بیشتر نیاز های مدیریتی شبکه را مانند نصب ویندوز از طریق شبکه ، بروز رسانی سیستم های مایکروسافتی، تعیین سطوح دسترسی ، اشتراک گذاری منابع و… را تامین می کند.

سرویس های لینوکسی:

 

مهم ترین مزیت استفاده از لینوکس و سرویس های لینوکسی،  رایگان و       open source  بودن و در اغلب موارد قدرت اجرایی آن است. استفاده بهینه از منابع توسط سیستم عامل لینوکس نسبت به رقیب خود یعنی ویندوز یکی دیگر از مزیت های مهم این سرویس به شمار می رود.

زیر ساخت :

نحوه قرارگیری و پیکربندی تجهیزات زیرساختی یکی از مهم تریم قسمت های شبکه است زیرا شبکه ای بهترین سرویس را به کاربران خودش ارائه میکنه که از زیرساخت خوبی بهره مند باشد.

سیسکو

شرکت سیسکو یکی از قدرتمندترین شرکت ها در زمینه تولید دستگاه های زیرساختی مانند سوییچ ، روترو فایروال های سخت افزاری هست که استفاده بسیاری از این دستگاه ها در شرکت ها و سازمان های دولتی ایران متداول است.

میکروتیک

 

شرکت میکروتیک یکی از شرکت های بسیار موفق در حوزه تولید روتر برد و دیوایس وایرلس است که در ارتباطات لینک های وایرلس و برقراری ارتباط شرکت ها با اینترنت بسیار پرکابرد است .

علاوه بر اینکه کیفیت و قدرت روتربرد های میکروتیک در رده مطلوبی قرار دارد، از قیمت مناسبی هم نسبت به روترهای دیگر مانند سیسکو برخوردار است برای کار با روتر بردهای این شرکت نیز نیروی متخصص در این زمینه نیاز می باشد.

راه اندازی سامانه های مانیتوریگ

داشتن یک شبکه بدون مشکل و قطعی، مستلزم راه اندازی سامانه مانیتورینگ می باشد.

از جمله سامانه های مانیتورینگی که میتوان برای پایش شبکه و سرویس استفاده کرد موارد زیر میباشند:

Zabbix
Solarwinds
PRTG

vRops

Veeam One

و …

مراحل فرآیند همکاری با روماک ارتباط  پایدار:

  • مصاحبه با ذینفعان اصلی و کاربران کلیدی سازمان بمنظور بررسی نیازها و انتظارات در سطوح مختلف سازمانی به صورت مشاوره رایگان.
  • بررسی وسعت سازمانی، پراکندگی جغرافیایی و زیرساخت های ارتباطی
  • بررسی زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری
  • شناسایی محدودیت ها و ریسک های احتمالی
  • ارائه طرح نهایی

انواع مدل ارائه خدمات:

 

ارائه خدمات به صورت حضوری

ارائه خدمات به صورت از راه دور (Remote)

ارئه خدمات به صورت 24*7  و یا سایر ساعت توافق شده جهت همکاری برای مدیریت سرویس

سخن پایانی:

کسب رضایتمندی حداکثری از سوی مشتریان هدفی است که آن را سرلوحه فعالیت‌هایمان قرار داده‌ایم و برای رسیدن به این هدف تمام توان خود را به کار خواهیم گرفت.

 به همین دلیل خانواده روماک ارتباط پایدار با ایجاد یک فضای کاری دوستانه در کنار عمل به تعهدات، به دنبال ارائه خدمات مطلوب، شایسته و اثر بخش به مشتریان خود می باشد.